reklama

Kto je horší

Stále sa stretávame z ohováraním predavačiek. Typu videla si ako zazerala alebo tá bola drzá či inými zaujímavými vetami zväčša urážajúcimi predavačky či čašníčky. Je divné že každý z nás môže mať zlý deň ale predavačky a čašníčky nie. Musia sa smiať vychvaľovať poradiť

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

Kto je horší

Stále sa stretávame z ohováraním predavačiek . Videla si ako zazerala alebo tá bola drzá či inými zaujímavými vetami zväčša urážajúcimi predavačky či čašníčky. Je divné že každý z nás môže mať zlý deň ale predavačky a čašníčky nie. Musia sa smiať vychvaľovať a poradiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nik sa nepozrie na to čo robia. Všade počuť len: však celý deň len sedí a nič nerobí a zato berie peniaze. To nie je pravda.

Prehadzujete tovar. Robíte bodrel a niektorý nenápadne vysypávate vrecká z jadierkami. Ochotu predavačky ohovárate nad neochotou lamentujete.

Každú chvíľu prejde okolo vás a sleduje čo ničíte možno nič ale ten pred vami to robil a ten po vás to bude robiť tiež. Vám za to nestrhnú z platu ani korunu ale jej plnú sumu.

Bežíte za roh a smejete sa aha čo som ukradla. Bezstarostne sa bavíte o neschopnosti predavačky ktorá vďaka vám po budúcej inventúre začne poškuľovať po zákazníkoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale to nie je nič v porovnaní z požiadavkami ľudí. Teraz vám ich priblížim

Andrea pracuje v obchodnom dome kde predáva bižutériu. Tu nie su bezpečnostné opatrenia dostatočné. Spýtala som sa na jej prácu.

Nie je to ťažká robota. Nevstávam o piatej a neutekám do fabriky ku ťažkej manuálnej práci. Väčšinu dňa len sedím. Prerábam výzdobu aranžujem veci, počítam čo mi ukradli, hľadám miesto kam to dať aby mi to neukradli. V predajni mám veľa gumičiek a drobností do vlasov. Tie ako magnet priťahujú deti, tínedžerov. Ktorý si dokazujú že vedia kradnúť. Vravia si je to len pár centová gumička. Ďalším problémom su už trochu starší ľudia vyspelejší tam zvyčajne jeden zabáva predavačku a druhý kradne. Keďže som v predajni sama často krát nemám šancu prichytiť zlodejov ale pár krát sa mi to už podarilo. Hlavne vďaka kolektívu. Keď predavačka oproti nemá zákazníkov sleduje moju predajňu a obrátene takáto spolupráca je potrebná. No i tak sa krádeže dejú stále.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za najvtipnejšie veci pokladám žiadosti zákazníkov priznávam niekedy neviem či sa mám smiať alebo plakať. Predávame v obchode aj náušnice do jedného eura slečna asi 20 ročná ich po roku priniesla reklamovať aj z blokom. Ja osobne som pochybovala že vydržia čo i len pol roka a podľa slov kupujúcich väčšina si myslela to isté. Predali sme ich obrovské množstvo a pravidelne ich doobjednávali. Niektoré zákazníčky si kupovali aj päť párov. Vtedy sme ich akurát nemali tak vyrukovala že vymení tovar za tovar vybrala si náušnice v hodnote 23 eur ktoré patrili k najdrahším v obchode. Nechápavo som jej vysvetľovala že to nie je možné a musí cenoví rozdiel doplatiť. Tu reklamáciu jej totiž povolili z tým že cenoví rozdiel doplatí. Nemusím hádam hovoriť ako sa v kancelárii nasmiali táto reklamácia sa dostala aj na nástenku z najvtipnejšími reklamáciami. Rozdielnu sumu čo bolo 22 eur odmietla doplatiť. Vravela že sa obráti na obchodnú komoru a ... dúfam že sa dobre pobavili

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou vecou je keď si dávate poradiť ja osobne poviem pravdu a dokážem navrhnúť skombinovať veci lepšie ako zákazník. Stačí mi len povedať o čo približne máte záujem. Dotyčná pani ktorá mi behá mysľou ma pobavila veľmi až tak že som skoro nechala prácu. Vybrala si tie najotrasnejšie veci ktoré by na mladšom človeku vyzerali pekne príťažlivo sexy ale na starej pani bez štipky vkusu oni čom. Po mojej porade kde som odporučila decentnejšiu bižutériu. Ma poslala pásť husi čo bol len najmiernejší výraz. Táto pani chodila do obchodu celý mesiac výlučne na moje zmeny sa vykričať. Ostatný zákazníci možno čakali môj úsmev prívetivé slová ale keď po vás niekto sústavne kričí musíte byť v strehu je to ťažké napriek tomu som rada ako predavačka.

Baví ma práca z ľuďmi mnohý vám na stolíku za dobré poradenie nechajú aj dáky centík alebo pekné ďakujem. Bohužiaľ z roka na rok je viac horších ako lepších zákazníkov. Ak to takto pôjde ďalej možno predavačky budú stáť za nepriestrelným sklom a miesto poradenia budú váľať ochranku ale nie je to naša chyba.

V ďalšej časti vám priblížim prácu čašníčky Mišky.

Veronika Pechova

Veronika Pechova

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som babenka ktorá hľadá samu seba trochu strelená trochu stratená Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu